W 2000 roku ukończyłem studia z zakresu Finansów i Bankowości w Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) i uzyskałem tytuł magistra ekonomii. Praca w banku, nawet z wizją kariery bankiera (nie istniało jeszcze słowo bankster), jakoś mnie nie pociągała. Wybrałem administrację regionalną i chcąc dowiedzieć się czegoś więcej, w 2001 roku ukończyłem studia podyplomowe w Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie na wydziale Zarządzania – Kontrola i nadzór w administracji publicznej.
Praca zawodowa, obserwacja procesów zachodzących w organizacji, w której pracuję, a także prowadzenie szkoleń i zajęć ze studentami – skłoniły mnie do zgłębienia tematów uczenia się organizacji. Przez kilka lat studiowałem ten temat, czytałem, pisałem (wcześniej myślałem co piszę) i w 2018 roku obroniłem rozprawę doktorską pod tytułem: „Ocena zdolności uczenia się organizacji publicznej na przykładzie zarządzania polityką spójności przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego”. Uzyskałem tytuł doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu.
To przedsięwzięcie nauczyło mnie samodyscypliny, poszerzyło moje horyzonty. Zderzenie praktycznych doświadczeń zawodowych z teorią administracji i zarządzania, próby usystematyzowania mechanizmów kierujących organizacją, badanie roli zespołów, poznanie warsztatu badawczego – wszystko to pozwoliło mi inaczej patrzeć na zarządzanie.
Wierny idei long life learning (uczenia się przez całe życie) staram się uczyć. Pierwszy obszar doskonalenia to: administracja, samorząd, zarządzanie projektami, programy pomocowe, fundusze strukturalne. Drugi obszar, moich zainteresowań obejmuje: zarządzanie, komunikację, pracę zespołową i rozwój osobisty.
Brałem udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach, wyjazdach studyjnych z zakresu:
- polityki spójności Unii Europejskiej, funduszy strukturalnych, procedur Banku Światowego audytu, kontroli, kontroli zarządczej, zamówień publicznych, współpracy międzynarodowej;
- zarządzania projektami;
- zarządzania procesowego, zintegrowanych systemów zarządzania, norm jakościowych ISO, modelu CAF, audytów w zintegrowanych systemach zarządzania;
- zarządzania, rozwoju zasobów ludzkich, zarządzania zespołem, pracy zespołowej, organizacji pracy i delegowania odpowiedzialności, rozwoju i motywowania pracowników, oceny pracowników, komunikacji, partycypacji, samorozwoju.
Samokształcenie jako drugi filar rozwoju osobistego to oczywiście książki (zapraszam do zakładki ex libris), ale nie tylko książki. Korzystam także z dzisiejszych technologicznych dobrodziejstw, które bardzo ułatwiają zdobywanie wiedzy i to tej najaktualniejszej, np.: wykłady TEDx, APPendix, Google I/O i wiele, wiele innych.