Warsztaty i Szkolenia

rys. S. Mrożek

Wiedza i kompetencje – dziś nie ma mowy o sukcesie bez ciągłego rozwijania tych dwóch obszarów, co więcej rozwijania ich w zrównoważony sposób.

Parafrazując rysunek S. Mrożka musimy co i rusz wymyślać siebie na nowo. Rozwijać się, uczyć, współpracować. Praca w organizacji, a zwłaszcza publicznej (takiej jak samorząd) stawia przed nami wysokie wymagania. Aby realizować te ambitne cele warto wykorzystać nie tylko potencjał poszczególnych pracowników, ale przede wszystkim potencjał zespołu, który tworzą i otoczenia, w którym funkcjonują.

Oferuję Państwu warsztaty i szkolenia w następujących obszarach:

  • Nowa perspektywa finansowa UE 2021 – 2027 – priorytety rozwojowe Wspólnoty, obszary i zasady wspierania projektów, przygotowanie projektów.
  • Zarządzanie projektami UE – projekt, logika interwencji, matryca logiczna, cele, cykl życia projektu, etap przygotowania, etapy realizacji, monitoringu, etap oceny, kluczowe czynniki sukcesu.
  • Kontrola projektów UE – analiza ryzyk i wskazanie mechanizmów minimalizujących te ryzyka. Doświadczenia z kontroli. Cele i różne perspektywy instytucji kontrolnych, proces kontroli, listy kontrolne, zasada śladu rewizyjnego jako fundament działania beneficjenta.
  • Polityka spójności Unii Europejskiej – system wdrażania programów UE, doświadczenia z realizacji programów i projektów, przygotowanie do kontroli.
  • Zasady wspólnotowe a zarządzanie w jednostce samorządu terytorialnego – zasady: pomocniczości, koordynacji, programowania, partnerstwa, spójności, koncentracji, dodatkowości, komplementarności, oceny, monitorowania, kontroli finansowej, śladu rewizyjnego, zrównoważonego rozwoju, równości szans i niedyskryminacji.
  • Przywództwo w administracji – lider i jego zadania, zarządzanie partycypacyjne, budowanie zaangażowania.
  • Polityka (zarządzanie) oparta na dowodach – „twarde” dane jako tło działania, menadżer jako badacz, triangulacja danych, menadżer jako nauczyciel, systemy.
  • Warsztaty rozwoju lokalnego – rola interesariuszy, „otwarta” administracja, priorytety rozwojowe, strategia a programy.
  • Praca zespołowa, zarządzanie zespołami – etapy rozwoju zespołu, style zarządzania, komunikacja w zespole, efekt synergii, role zespołowe, wyznaczanie i komunikowanie celów, techniki heurystyczne.
  • Motywacja – wartości i potrzeby, narzędzia motywowania, rozmowy motywujące i rozmowy oceniające, automotywacja.
  • Komunikacja – rola komunikacji, bariery komunikacyjne, style i techniki komunikacji.
  • Rozwój osobisty – zarządzanie czasem, zarządzanie sobą, life-work balance, samokształcenie, rola w zespole, jak znaleźć się w świecie VUCA, Learning Agility.
  • Współpraca – interesariusze, administracja w ujęciu: klasycznym, nowego zarządzania publicznego i współzarządzania, rola otoczenia organizacji.
  • Kapitał społeczny, kapitał ludzki – Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.
  • Podejście procesowe i doskonalenie procesów – proces jako narzędzie, procesy w administracji, procesy a procedury, ślad rewizyjny, rola zarządzania jakością, doskonalenie procesów.
  • Audytowe podejście do projektów – audyt a kontrola, listy sprawdzające, dwie pary oczu, mechanizmy weryfikacji, monitoringu, oceny, kontrola zarządcza, After Action Reviev.
  • Organizacje uczące się – spirala uczenia się, czynniki wspomagające uczenie się organizacji, modele zarządzania a zdolność uczenia się organizacji, kultura organizacyjna, narzędzia uczenia się organizacji.
  • Warsztaty i szkolenia przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klienta.

Realizacja zajęć w siedzibie organizacji, uczestnicy, którzy pracują ze sobą „na co dzień”, możliwość odnoszenia się do konkretnych sytuacji zawodowych – te elementy budują potencjał zespołu i rozwijają wewnętrzną współpracę. Interaktywny charakter zajęć wzmacnia kompetencje uczestników poprzez praktyczne ćwiczenia. Przekaz opierający się na aktualnej wiedzy oraz doświadczeniach pozwala wzbogacić słuchaczy o nowe wiadomości, a tym samym poszerzyć ich horyzonty.

Zakres merytoryczny warsztatów oraz ich formuła przynoszą korzyści indywidualne dla uczestników, ale równie ważne jest ich pozytywne oddziaływanie na organizację.

Szczegółowa oferta warsztatów i szkoleń (terminy, zakres, formuła, logistyka, cena) ustalana jest indywidualnie z klientem.